11 augusti 2009
Var på Bauhaus idag för att köpa en ny kedja till motorsågen. Vi valde att åka dit då det var där vi hade köpt sågen och där borde kedjan finnas. Vi hade glömt den gamla kedjan hemma, men det finns ju en lista där det står vilken kedja som passar vilken såg. Sågen fanns inte med på listan, men den finns fortfarande att köpa. Vi frågade personalen, men dom visste inget. Jag hade hittat fram en instruktionsbok och hittade info om kedjan, fast jag fattade ju ingenting. Sade till personaltjejen: Här står det ju 14", 35, 52...kan det vara det? Nej, svarade tjejen då...Hon gick för att ringa Partner för att kolla vilken kedja det skulle vara. När vi äntligen fick "rätt" kedja och kom hem så visade det sig att den inte alls passade...Vi räknade på gamla kedjan och det skulle visst vara en 14":35, 52-kedja!!! Varför kan inte personalen lyssna på en kund, fast att kunden kanske verkar vara totalt ovetande?? Och hur i helvete kan det ha sig att Partner inte visste vilken kedja sågen skulle ha?? Det är ju deras märke?? Hrmf...Johan ska till Bauhaus o skälla lite imorn. Får väl inte byta då förpackningen en bruten...men ändå. Fan så surt...