Telias försäljare får tummen ner

I går blev jag uppringd av en av Telias försäljare. Han ville sälja in deras TV-kanaler. I förrgår satt jag faktiskt och tittade på deras utbud och hade fastnat lite för ett av deras kanalpaket. Där fanns alla kanaler vi brukar titta på och lite till. Ett vanligt kanalpaket, utan dessa filmkanalerna. Vad ska vi med filmkanaler till? Vi tittar aldrig på film! Jag blev oavsett lite glad för att de ringde, för då kunde jag ju fråga mer om just det här kanalpaketet...

Det visade sig att den här försäljaren inte alls ville sälja det kanalpaketet jag ville ha. Han proppsade på ett Viasat-abonnemang. Något jag inte alls är intresserad av. Han verkade inte tro på att vi inte tittar så mycket på film (kom med kommentare: Det är bara för att ni inte har bra filmkanaler). Den ända kanalen jag själv är intresserad av är kanal 5, men han försökte först sälja ett paket utan 5:an (kommentar: Du kan väl se 5:an i datorn? Vad är det i 5:an som är så viktigt?). Hallå, det är ju på femman alla bra serier går!

Jag ifrågasatte verkligen varför jag inte kunde få det vanliga, stora kanalpaketet. Han kontrade med att jag kunde få Viasat gratis i ett halvår. Efter att ha tjafsat fram och tillbaka i en halvtimme (!!!!) kopplade han mig till någon annan (????). Varför då, undrar jag? Är jag besvärlig? Bara för att jag inte vill ha Viasat, utan ett annat kanalpaket? Nästa kille var inte bättre. Jag skulle till slut få ett halvår gratis, gratis hd-box (den läste jag senare att alltid följer med) och fan och hans moster. Jag tycker väl att försäljare ska försöka lyssna på kunden. Jag säger ju inte nej, utan att jag vill ha ett annat paket. Blir så less på sådant. Suget på att beställa TV från Telia har sjunkit, kan jag säga. Synd ägentligen. För jag sa ju till killen att jag vill ha ett stort kanalpaket, en inspelningsbar burk och trådlöst. Varför måste han tjafsa då? Får han inte sälja annat än Viasat? Sedan blev jag ju "besvärlig" med tanke på att jag har tre månaders uppsägningstid och Telia ville börja leverera redan nästa månad. Då blir det inte 6 avgiftsfria månader för mig.

Har pratat med flera som har upplevt samma sak. Tråkigt med försäljare som inte lyssnar och som inte är villiga att tänka om lite. Hade förstått om jag hade sagt nej...men allt jag ville va att ha ett annat erbjudande.

RSS 2.0