6 januari 2009

Då har jag kommit igång i mitt nya jobb...tänk så skönt att kunna jobba så mycket hemifrån!! Lite småkörigt blir det ju, för min dotter förstår ju inte riktigt "Kan vi leka lite senare, mamma måste jobba lite."

Min visdomstand börjar kännas lite bättre. Men gissa vad min omtänksamma man har köpt till middag idag? Tacos...med tacoskal och hela paketet. Hur i alla dagar har han tänkt att jag ska kunna äta det? Kan ju knappt äta nudelsoppa utan att det värkar...jaja...

Har börjat få lite ångest för morgondagen. Lilltjejen ska till dagis och hon har inte varit där på över 3 veckor. Sist hon var borta från dagis (när hon hade vattkoppar) var hon borta en vecka och blev jätteledsen när jag lämnade henne. Hur ska det då bli i morgon? Plus att det blir en lång dag för henne...över 9 timmar! Känner mig jättehämsk...

Försökte här om dagen att sammanfatta alla ord som min dotter kan:

mamma - säger hon båda till mig och pappan

pappa - pappa

Anna

Lode - Loke (våran katt)

Isse - kisse

ovva - hund

vovov

mjao

bu - betyder faktiskt mu

titta här - kan betyda både titta här och sitta här

appa - lampa

frafra - farfar

kicki - pippi

krakra - fågel (kan väl inte rå för att det oftast är skator vi ser)

bajs

potta

bada

cocka - coca cola

dicka - dricka

ella - välling

borta

botta - tomte

brumbrum - bilar, åka bil, vagnar, pulka

Ninna - Linnéa

nana - sova

bläjbläj - frukt

blibli - päron

bo - bok

bompa - banprogram, barnfilmer

glopp - galopp

Ja, det var några av dom ord hon säger och vad dom betyder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0