8 juni 2009

Är så himla trött idag. Vill bara krypa ner under täcket igen...men, det är bara att rycka upp sig och ta tag i livet. Ska snart lämna tjejen till dagis och sen plugga lite. Eller plugga massor rättare sagt...

Helgen gick alltför fort. I lördags städade jag och sen åkte vi en sväng till Söderköping. I går småpysslade vi lite, och vi upptäckte en snigelinvasjon i akvariet så vi åkte in till stan och köpte några prakt-botiaer som kan ta hand om snigeljävlarna. Dom är jätterädda för oss, varje gång dom ser en rörelse utanför akvariet simmar dom och gömmer sig. Små fegisar. Inte som dom andra fiskarna som simmar fram och glor på en. Man ser att dom tänker "Vill ni ge oss mat? Ge oss mat! Mat!"

Ja, då ska jag väl göra som Emils mamma och lista upp dagens bus.

Hon älskar att tända och släcka akvariet. Stackars fiskarna kommer att bli lika sinnesförvirrade som resten av familjen.

Hon använde Loke (katten) som madrass.

Hon och Albert drog ut alla Alberts leksaker (som tur var höll dom sig inne på hans rum).

Hon puttade omkull Juni (granntjej, snart 1 år).

Idag när jag hämtade Linnéa på dagis var hon jätteduktig på att berätta vad hon hade gjort och vem hon hade lekt med! Hon hade målat med Maja och åkt kana med Felix och Albert. Tiden går så alltför fort, min lilla tjej börjar bli stor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0