14 maj 2009

Vi åkte till Kolmården igår, jag och lilltjejen. Åkte direkt på morgonene och vi hade jättekul. Nästan inga människor och hon busade runt i Wildcamps klätterställningar och inte en människa såg vi där. Efteråt gick vi till barnens lantgård, så att hon fick klappa smådjuren. Medan andra barn klappade getterna och lammen, sprang min lilla vilde omkring efter hönsen och försökte få tag på dom. Noll intresse för dom söta små djuren, bara höns....

Sen tittade vi på Bamses dockteater, den var kul, fast lite läskig ibland...hon är ju rädd för ordet "läskig" och för åska. Då kom hon springande och ville sitta i mitt knä. Efter teatern kom ju Bamse ut på gården, hon ville gärna krama honom men vågade inte...och hon tyckte det var jätteroligt när barnen ställde sig i ring och lekte tillsammans med Bamse. Det får bli flera besök till Bamseteatern och lekar med Bamse...så kanske hon vågar krama honom till slut.

Tittade på Grey's Anatomy igår, och den episoden borde jag inte ha tittat på...Är ju lite känslig när det gäller sjuka och döende barn. I går var det med en 6 årig tjej som skulle dö pga något syndrom...pappan ville göra allt för att hon skulle överleva och sprang omkring och hade inte tid med sin dotter. Allt den lilla tjejen ville var att krama sin pappa...Som tur var så kom han tillbaka och hon dog i hans armar. Hemskt var det....jag bara grät och grät och var tvungen att gå in och krama Linnéa lite. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0