5 maj 2009

Jaha...nu har Johan (min man) fått sparken. Efter x antal år på Skanska...det är ju nedgång i byggbranschen, så vi visste ju att det skulle bli uppsägningar, men på betongsidan, där Johan är anställd är dom ju inte så många gubbar. Det som suger stenhårt är att en av dom som fick stanna kvar är en gubbe på 66 år som vägrar sluta....TVÄRVÄGRAR! Chefen har sagt att om han väljer att sluta ska han riva 2 uppsägningslappar, så då får Johan och en annan ung kille stanna kvar...Jävla gubbe...Varför kan han inte bara gå och ge plats för 2 yngre arbetare? Åhhhhhhhhhh.....Är så irriterad. Ska ägentligen plugga lite nu, men är för irriterad...Och när man är irriterad är det inte så lätt att engagera sig i "Social kompetens och problembeteende i skolan".

Jepp, jag pluggar lite pedagogik på distans. Har så himla lust att ta upp min förskollärar-utbildning. Hade sökt in till några skolor, men om Johan måste sluta får ju jag ge upp tanken att sätta mig på skolbänken till hösten. Jävla gammelgubbe...inte bara förstör han för Johan och den andra killen, han förstör för mig med. Min stora dröm är att bli förskollärare med inriktning specialpedagogik. Jag älskar att jobba med barn och vill gärna göra det i framtiden. Inte vara någon kontorsrotta...

Livet suger stenhårt för ögonblicket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0