8 maj 2009

Är det flera som har problem med återkommande magsjuka på sina dagis? Vårat dagis har haft fall av magsjuka varje vecka sen jul...Det känns ju lite hopplöst. Som tur är så verkar Linnéa (än så länge) vara immun, för hon har inte råkat ut för kräksjukan. Personalen säger att dom alltid tvätter händerna med sprit, men kanske man kan börja sprita barnens händer också? Och hur kan föräldrar släppa iväg barnen till dagis innan 48-timmarsgränsen? Jag vet att det har hänt och jag skällde ut den mamman...Och sen är det dom som släpper iväg barnen till dagis när någon annan i familjen är magsjuk. På det här sättet blir ju aldrig förskolan av med skiten...det kanske är drastisk, men jag tycker att efter så lång tid med återkommande magsjuka borde kanske dagiset stänga ner en vecka. Sanera förskolan och på den veckan kanske alla barn hinner friskna till och bli av med skiten...

Imorn ska Linnéa följa med farmor och farfar på kosläpp. Ska bli intressant...hon är rädd för kossor som låter. Och jag kan tänka mig att kossorna inte är tysta när dom blir släppta på grönbete...

Själv ska jag jobba, så vi ska ha det lugnt och skönt och barnfritt hemma några timmar...

Hoppas bara Linnéa klarar sig från magsjuka...igår satt hon nämligen brevid en unge som kräktes!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0