9 maj 2009

Tjejen vägrade följa med sin farmor och farfar på kosläpp idag...Synd, men det kommer väl fler tillfällen.

Nej, nu ska jag ut och fortsätta med min personliga vendetta mot ogräset i trädgården. Någon som vill hjälpa till?

Nu har vi grävt upp och förberedd för en rabatt på framsidan av huset. I och med att pengarna är slut, och vi därmed måste ta en paus från färdigställandet av övervåningen, så satsar vi på att gräva och syssla med sånt som inget kostar. Vi har rensat i våran skog, snart ska asp-jävlarna bort och alla rötter. Det känns i kroppen att man går och släpar, gräver och drar hela dagen...men det är roligt!! Det blir bra

Vi har en läskig, svart katt som smyger runt våran och grannens tomt. Den brukar å hitta en sten att sitta på och sedan stirrar den på våra hus...det är lite "Pet Cemetery" över hela situationen. Den ser verkligen elak och djävulsaktig ut. Jag har inget emot svarta katter, vi har ju trots allt en svart katt (Loke) själva. Men den där skrämmer både osss och grannarna...Väl, i går blev det slagsmål mellan den elaka svarte katten och våran gosiga, mysiga Loke. Vilken catfight, hela gräsmattan på framsidan är täckt med katthår och tussar...Nu hoppas jag bara Loke har skrämt iväg den andra katten...För tänkt er själva, ni sitter ensamma i ett hus ute på landet. Det blåser, det är mörkt, väggarna knarrar...ni tittar ut, och där sitter det en stor, smal, svart katt och stirrar ondskefullt mot ditt fönster. Visst är det läskigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0