Ramlade på dagis...

Jaha, i går vid halv fyra ringde de från dagis och började samtalet med att "inget allvarligt har hänt"...och DÅ blir man ju nervös! Väl, det visade sig att tjejen hade ramlat från en bänk i hallen och slagit ansiktet i golvet. Hon har även slagit ena armen.

Var hos tandläkaren idag och som tur är var inga tänder lösa, läppen är illa tilltygad så tjejen har tur och slipper borsta tänderna på några dagar. (ska badda m lite Corsodyl i stället). 

Men är det inte typiskt att sådana olycker händer precis när FTV har avslutat telefontiden? Ringde 112 och fick tag på en jourtandläkare, men hon tyckte vi kunde avvakta tills i dag med att kolla tänderna. Fick förrästen världens dummaste svar från 112: "Min dotter har ramlat och slagit i tänderna, skulle behöva prata med jourtandläkaren". "Jaha du, då har du tur, de stänger om 20 min" (väldig spydig ton, som om att jag kunde hjälpa att tjejen slagit sig när telefontiden snart är slut). Trodde ju att de på 112 skulle vara lite trevliga eller åtminstone artiga iallafall...

Imorn ska tjejen följa med sin farmor på teater, blir nog kul! Själva åker vi nog och köper några växter + fiskar till akvariumet och storhandlar lite.

Vi flyttade ju över nästan alla fiskarna till det nya stora akvariumet förra helgen (ynglet, malen och 2 algätare är kvar i gamla). Och nu har de ynglat av sig ännu mera...dalmatiner-mollysarna är som kaniner. En hane och tre tjejer...men jag orkar inte göra något för att "rädda" de nya bebisarna. Har ju över ett 20-tal i det lilla akvariumet...vill ju gärna ha annan fisk en dalmatiner oxå. Men är det någon där ute som vill ha dalmatiner-yngel så är det bara att höra av er, så kan jag väl rädda upp några  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0