Äntligen fredag...

Ja, i onsdags var tjejen lite lugnare. På förmiddagen lekte hon med grannungarna och efter lunch smet vi ut i skogen en sväng för att plocka blåbär. Hon hade lite panik på väg upp i skogen pga myror...men väl uppe i skogen var allt frid och fröjd. Grabben verkar vara lika blåbärstokig som syster. Minnesanteckning: Måste tvätta BabyBjörn...den är numera blåfläckig. När vi kom hem blev tjejen jättearg för att blåbärshinken var tom...inget konstigt iom att varje blåbär som hamnade i hinken blev uppäten allt efter som de hamnade där...

I går var tjejen ännu lugnare. Vilket berodde på att mannen glömde att ge henne välling onsdags kväll. Hon vaknade mitt i natten och var så hungrig att hon hade ont i magen. Kl 4 klev jag upp och fixade en flaska välling. Hade jag inte varit så trött och hjärnan hade fungerat så hade jag inte gett henne en hel flaska...hon drakk nemlig upp flaskan jättefort. För fort. Så allt kom upp igen. Fick dra av sängkläder och ställa ungen i duschen. Sen försöka lägga henne igen. Fick även grabben att somna om. Kl 6 vaknade tjejen och ville bajsa, men var så trött att hon inte kunde stå på benen så jag fick hjälpa henne och hålla upp henne på toaletten. I säng igen och sen sov vi et par timmar. Lite senare åt tjejen en jättestor tekaka och en macka. Var dock så sliten att hon inte orkade följa med ut för att gå med grabben i vagnen. Låg bara och tittade på Pippi och somnade framför TV'en. Så jag hade en lugn förmiddag, med 2 sovande kids. Efter lunch åkte vi till en kompis och åt paj. Jättetrevligt.

I dag blir det väl en sväng till Söderköping och biblioteket. Måste lämna tbx några filmer och spel. Sticka förbi farmor och farfar och hälsa på.

I morn ska vi testa att låta tjejen övernatta hos sina farföräldrar. Ska bli spännande. Tjejen säger att hon vill...sen återstår att se hur det går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0