Åter en sömnlös natt...

I går kväll var det inte världens enklaste sak att lägga kidsen. Efter x antal böcker somnade tjejen runt 20.30...Grabben höll låda en timma till. Han fick tutte och jag la honom, men han bara bökade omkring i sängen en halvtimme. Försökte på nytt...och efter en kvarts bökande somnade han faktiskt! Så den underbara barnfria kvällen började inte förrän 21.30...

Vid tolv-tiden vaknade tjejen av en monster-mardröm och kom in till oss. Det var varmt så hon låg bara och vred på sig. Halv två ville grabben ha en liten slurk. Sen tillbaka till sängen med den vridande tjejen...Kunde somna lite då och då...Halv sex vaknade grabben och var småtörstig igen. Upptäckte att tjejen låg i sängen. Tjejen upptäckte grabben. Det var kört och bara att kliva upp.

Är så himla trött, så nu har jag tvättat kläder och torkat golv för att hålla ångan uppe. Snart kaffedax känner jag... Sen kanske man kan städa lite badrum. Ska se om jag hittar en liten plugg och hänga upp hänggardinen på övervåningen. Flytta runt och tvätta lite gardiner. Klippa gräsmattan. Allt för att inte tänka på hur trött man ägentligen är

Åkte för att handla igår. Vi hade 1600 på kontot och handlade för 1700...känns skönt. 10 dagar tills det kommer pengar och vi är redan på minuskontot. Men så har vi ju handlat mat för 2 veckor, så vi borde nog klara oss.

Mot slutet av månaden kommer kanske mina föräldrar på besök. Ska bli roligt. Kan jag sätta dom på lite tråkgöra

Våra fina teakmöbler har inte tyckt om sommaren. Vi oljade dom med fin, dyr teakolja...men vad hjälpte det? Dom har blivit jättefula! Har som tur är teakrens...men vi måste köpa ny olja! Så rengöringen får vänta tills det kommer in lite cash.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0