14:e december

Helgen var fullpackad av aktiviteter...I lördags var mannen bakis, men vi städade övervåningen, skottade både hemma hos oss och hos mina svärföräldrar. Sen var plötslig den dagen slut.

I söndags julstädade vi nedervåningen, julpyntade og däremellan var tjejen ute och lekte med en kompis. Sen kom tjejerna in och busade lite runt, åt lunch, busade ännu mer och till slut klädde jag på barnen och vi gick ut för att åka pulka. Efter middagen åkte julgranen upp och tro't eller ej...den står kvar!! Tjejen pyntade så jättefint...Söndagens bästa kommentar från tjejen kom vid frukostbordet. Vi pratade om julaftonen och att hon fick nog vänta några dagar till innan tomten kommer. "Men, det är ju så tråkigt att vänta", sa hon och såg verkligen jätteledsen ut.

I går var vi i Linköping på öronkliniken med grabben. Men han vägrade som vanligt att samarbeta. Han ville titta på lampan, klappa händerna, dunka i bordet och brydde sig absolut nada om ljuden som kom från högtalarna. Audionomen fick ge upp efter några minuter...men hon tyckte att det verkade som han hörde det han vill höra. Så nu dröjer det ett år innan vi blir kallade igen. Skönt...är lite trött på att ränna in och ut ur det där sjukhuset.

I dag blir det jobba lite...tror jag. Måste väl sätta lite fart om jag ska hinna göra något medan grabben sover...men först: KAFFE!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0