En slagen hjälte

Åkte förbi öppna förskolan efter att ha lämnat tjejen på dagis. Det var inte så många barn på ö.f. idag, men de som var där va i grabbens ålder...så det var full fart. Vi la fram en tjock madrass och den var jättekul...krypa fram och tillbaka, upp och ner...hoppa lite. Så efter sången och fikat var grabben slut...Han somnade direkt när jag la ner honom i vagnen. Min lilla hjälte...

Tjejen kräver verkligen tålamod nu för tiden...hon vägrar göra det vi ber henne om, hon vill klä på sig själv...problemet är att hon inte alls vill klä på sig, utan springa omkring i pyjamas hela dagen. Sen vill hon inte gå till dagis, vill stå och lyssna på musik...och plötsligt vill hon till dagis, men samtidigt lyssna på musik. Hon ska bara, bara, bara. Dagens kommentar va "Men mamma, jag MÅSTE lyssna på Pippi, annars DÖR jag!" Det är väl så att vara trotsig...man vet inte vad man vill. Det krävs tålamod...skulle bara önska att det kunde lugna ner sig någon dag. Det har varit så konstant i flera månader nu och det tär på humöret och psyket. Skulle nog behöva en heldag med tjejen där vi hittade på något kul tillsammans...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0