Läskiga mardrömmar...

Tjejen har börjat få mardrömmar igen...och vi har inte märkt någonting förrän igår. När jag hämtade tjejen på dagis frågade en dagisfröken om hon drömde mycket..."Javisst, spöken hit och dit, och om hundar, hästar och allt annat hon vill ha." svarade jag. Fröken tittade lite konstigt på mig, och sen sa hon att tjejen hade berättat att hon drömde att vi allihop blev dödade....Inte riktigt vad jag hade trott!! Men hon har inte sagt något heller...

Frågade mannen om hon hade berättat om sina mardrömmar för honom, men det hade hon inte. I natt kom hon upp och la sig i våran säng. Då frågade jag om hon hade haft mardröm. "Jag drömde att mamma dog. Pappa dog. Lucas dog. Linnéa dog. Piraterna dödade oss med sina svärd..." Det lät verkligen läskigt...förstår att hon blev ledsen och rädd. Stackars hjärtat.

Annars är det hårda tag med grabben nu. Han får sig en liten slurk innan han lägger sig i sängen på kvällen. Om han börjar bråka och skrika så får han göra det någon minut, innan jag lägger ner honom igen. I går blev det väl en 4-5 omgångar, men sen somnade han. I natt var det samma sak...men jag vägrade ge mig. En slurk fick räcka. Sen får vi väl ta bort slurken med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0