Man ska inte...

...försöka planera någonting när man är 2-barnsmamma. Hade tänkt fixa lite grejer idag, lägga ut lite på Tradera och få gjort undan lite tvätt. Men...klockan 4 inatt vaknade tjejen och var jätteledsen. Låg inne på sitt rum och skrek efter bebisen och mig: "Beeeebis, beeeebis, mamma, mammaaaaaaaaaaaaaaa!" Så det var bara att kliva upp och hämta in henne. Hon låg bara och vände och vred på sig och klockan 5 vaknade grabben och ville ha mat för 5 minuter sen. Sen blev han tydligen bajsnödig, för i en timme låg han och "krystade". Det låter egentligen rätt så roligt...precis som en tynglyftare som lyfter: Hhhhhiiiiiiii, hhhhhhhhiiiiiiiiiiii...och så några högljudda smatt med nappen....hhhhhhhhhhhiiiiiiiii, hhhhhhhhiiiiiiiii.....gryyyyyyymt....gryyyyymt....smatt-smatt-smatt. Men så tidigt på morgonen är det inte särskilt roligt.

Halv sju ville Linnéa ligga i sin egen säng igen (efter att ha legat och vänt på sig sedan 4), jag gick in med henne. Hon blev jätteledsen. Jag blev less. Gick tillbaka till våran säng, stoppade in öronproppar och gav fan i allt.

Klockan 7 vaknade grabben och ville ha mat....NUUUUUUUU....Linnéa kom illvrålande in och hade bajsat. Så det var bara att byta på henne, medan lillen fick vråla. Sen ville hon ha välling. Två stycken illvrålande barn, fixade välling + satte på tjejens TV. Hämtade grabben och stoppade in en tutte. Men blev det tyst? Nej. Tjejen vägrade plötsligt dricka välling. Vägrade macka. Vägrade dricka. Hon var så trött, men hade så ont i magen för att den var tom.

Till slut somnade grabben, och jag la mig ner med tjejen i hennes säng. Efter lite om och men somnade hon. Då vaknade grabben och var hungrig igen. Tog med grabben ut i vardagsrummet och gav honom en tutte. Bytte bajsblöja och sen la jag mig ner i soffan med grabben på magen, där han somnade så sött. Väl, då vaknade tjejen......och var jätteledsen. Fick lägga grabben i babysittern och hämta tjejen. Till slut gick hon med på att äta två tuggar glass, 1/4 riskaka och dricka lite vätskeersättning.

Nu håller hon på att somna igen, men jag hör att det är någon som börjar röra på sig där borta i babysittern...

Tror det blir tidig kväll i kväll.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0