Våran fina, röda gräsmatta...

Vi har inte längre en grön gräsmatta...den är gulbrun (pga värmen, måste vattna) och röda aspskott har invaderat gräsmattan...Så ikväll ska jag ta en runda och pensla på Round Up, medan mannen ska borra ner Eco-plugg i asprötterna i skogen. Hoppas det tar kål på skiten. Annars är det ju heftigt med röd gräsmatta, lite annorlunda...bara lite ont och spetsigt att trampa på mini-träden. Så nu när min kamp mot maskrosor och smörblommor var över, fick jag något annat att bita i. Alltid är det nåt! Och typiskt att allt dök upp den här sommaren när man knappt har tid att hålla på i trädgården. Grabben kräver ju sitt och när han sover måste man ju försöka hålla efter inomhus...Dygnet skulle haft fler timmar och grabben skulle ha sovit längre på dagarna. Tjejen är duktig på att roa sig själv (har nästan dåligt samvete för att jag inte hinner att leka så mycket med henne) och hjälper gärna till med att rensa ogräs och städa.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0