Allt på en gång

Tjejen blir nästan aldrig sjuk, men nu har hon ögoninflammation, öroninflammation (inte mycket, men hon var lite röd i örat), feber och hosta. Hon hostar så hon kräks, och därför har hon blivit rädd för att äta. Så i måndags och igår åt hon en bit pannkaka, lite chips och två chokladbitar. Som tur är så dricker hon åtminstone mycket!! Hon har vägrat vätskeersättning, men har druckit lite cola.

Idag har hon faktiskt ätit en halv macka med smör på och druckit lite mjölk. Än så länge är hon feberfri....så nu håller jag tummarna för att hon håller sig feberfri! Får hon feber igen måste jag ringa sjukvårdsrådgivningen, iom att hon då har haft feber 5 dagar i rad. Hoppas verkligen att hon snart mår bra...hon har varit så gnällig att jag nästan blivit smågalen! OK, jag har blivit galen några gånger. Men det är väl inte så konstigt...har knappt fått sova på nätterna. Natt till måndag vaknade tjejen och låg och gnällde inne hos mig. Samma sak natt till tisdag (då blev hon i tillägg arg på grabben och gav honom en rejäl känga med han låg och ammade). I natt blev det åter en gnällig natt och natten toppades av att grabben fick ont i magen...han kräktes 2 gånger i sängen. Sista gången kräktes han på mig, så då gav jag upp hoppet om lite sömn och hoppade in i duschen. Efter en stund fick jag honom att sova igen och la mig på soffan (hade ju spyer på min sida av sängen, och på mannens sida låg ju tjejen). Hann precis somna innan tjejen vaknade...Men det är väl så livet är när man har småbarn! En sak är säker...och det är att i helgen ska jag paxa sängen där uppe!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0