Sjuka barn är inte kul...

I går var det jättehärligt väder, så först gick jag, Johan, tjejen och grabben en sväng till dagis-gården och lekte. Vid lunch kom farmor och farfar på besök, och de tog med sig barnen och gisk ut. Hann faktiskt att sätta prislappar på leksakerna vi ska sälja på bytardagarna medan de var ute. Innan middag upptäckte jag att tjejen var hängig, visste ju att hon hade en ögoninflammation, men nu hade hon fått feber...på natten fick hon orm-mardrömmar igen, något hon alltid får när hon har feber.

I morse var hon feberfri och vi åkte till busfabriken där hon fick leka med grannbarnen...hon hade jättekul, men plötsligt blev hon jättefebrig igen. Vi åkte hem och sen har febern gått upp och ner. Grannbarnen hade tydlligen också blivit hängiga och febriga, så tydligen är det ngt som går på dagis...Hälften av barnen på tjejens avdelning var borta i torsdags, så nåt är det som går! Hoppas bara hon blir bättre snart...hon sägar att hon har ont i örat, och har hon det i morn med så ska jag få barnläkaren att titta på henne. Ska till bvc i morn på läkarkontroll med grabben, så då kan väl läkaren titta på tjejen med...hon måste ju följa med iom att jag är ensam med barnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0