Då är det dax för kladdig bebis

Japp, nu har vi börjat med smakportioner och det är dax för kladdig bebis igen. Han är ju inte 4 månader än, men han är så nyfiken på vad det är vi stoppar in i munnen så jag tänkte att nu kör vi. Matfläckar och gegg. Men det är ju lite kul. I går fick grabben smaka potatis för första gången...han tycket det var JÄTTEÄCKLIGT. Men i dag till lunch tog han två skedar och rynkade bara lite på näsan...och till middag åt han två skedat utan att rynka på näsan. Har handlat in palsternacka och morötter som han ska få de närmsta dagarna. Därefter blir det väl broccoli, blomkål och ärtor. Sen börjar det roliga med frukt och lite banangröt.

I dag har vi klippt gräsmattan, så nu kan regnet komma. Det behövs verkligen för gräsmattan var jättetorr. Borde ha gödslat med, men vi har inte råda med gödsel nu när vi ska gå till frissan och arrangera dopet. Så gödningen får vänta till efter barnbidraget. Mina föräldrar kommer ju snart på besök, så då kanske vi kan sätta min pappa på att göda gräsmattan. Varje gång jag har gödslat så har det blivit kamouflage-gräsmatta...och det blev inte så mycket bättre när mannen körde med en sån där vagn. Då blev gräsmattan randig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0