Äntligen...

I dag har vi köpt syskonvagn. Mina snälla svärföräldrar sponsrade oss och vi hade tur och hittade den vagnen jag ville ha på Blocket. Det är Teutonias syskonvagn och är tydligen den största vagnen med bäst plats för barnen. Så nu behöver jag inte köra den korta biten till dagiset för att lämna och hämta tjejen.

Måste nog prata med BVC-tanten på onsdag (grabben ska t BVC då) om tjejens onda ben. Hon klagar jätteofta över att hon har ont i benen, och det har varit så i flera månader nu. Det är därför jag har fått använda bilen så ofta...hon orkar inte gå till och från dagis. Hoppas verkligen på att det bara är lite växtvärk...

Annars är grabben snaggad...det syntes så alltför väl vart tjejen hade klippt honom, så då tog vi fram maskinen och rakade skallen på stackaren. Men han är lika glad och nöjd för det. Brydde sig inte om maskinen...han var bara glad för att han fick en pepparkaka. Han ÄLSKAR pepparkakor...och allt annat fikabröd. Ett riktigt litet kakmonster...och det har han inte ärft efter mig iallafall.

Imorn blir det förhoppningsvis premiär med nya vagnen. Är det inte busväder så tänkte jag gå bort till öppna förskolan en sväng. Som tur är brukar grabben sova medan vi leker och sjunger, och sen vaknar han lagom till fikat. Måste ju hämta fina ljuslyktan tjejen som tjejen gjorde sist vi var där...för x antal veckor sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0