Familjen Förkyld

Nästan hela familjen är förkylda...förutom roten till allt ont. Tjejen är lite hostig och knappt snorig, men hon är den ända som har klarat sig relativt bra! Än så länge...det förvånar mig vilken motståndskraft hon har mot magsjukor och förkylningar. Det är inte ofta hon ligger med feber och magsjuka har hon bara haft en gång (när hon var 10 mnd). Sist hon hade feber var för över ett halvår sen, när hon hade öroninflammation.

Grabben har väl aldrig haft hög feber, men blir ändå lite hängig av förkylningarna som bara verkar avlösa varandra. Han har varit snorig och hostig i över en månad nu. Mollipecten fungerar inte alls, den gör honom bara grinig. Han har haft lite ögoninflammation, men jag tycker att hostan är mest besvärlig. Stackarn vaknar flera gånger varje natt pga hosta och blir ledsen. Sen är det bara för mig att kliva upp och trösta honom och låta honom få lite tutte. Bröstmjölken verkar lugna ner hostan lite och jag hoppas det lenar hans hals med. För om han har samma förkylning som mig och mannen, så har han ont i halsen och värk i lederna med. Stackar liten.

Själv är jag mer eller mindre konstant trött och kroppen hänger inte alls med. Det att lägga ut på långpromenad med vagnen är nästan bara att glömma. Ryggen pallar det helt enkelt inte. Tänkte testa sån där värksalva i väntan på ett litet överskott med pengar så att jag kan ta mig till en massör. Så jag tror jag har hamnat i en ond cirkel. Tidigare har mina promenader med grabben gjort mig piggare och nu kan jag inte längre ta ngn promenad. Självklart kan jag kanske promenera lite när mannen kommer hem från jobbet. Men då är det middagsbestyr och sen är det två trötta barn som måste tas hand om. Det känns som att efter fyra på eftermiddagen går det i ett...och plötsligt sover barnen. Då är vi båda helt slut och någon promenad då känns otänkbart.

Apropå massörer så har jag kollat runt lite. Vill ju helst ha en kvinnlig massör...känns lite obehagligt att ligga halvnaken medan en kille gnider och gnor på en. Och jag vill ha klassisk massage (fast thailändsk massage verkar spännande om än lite skrämmande med tanke på att de använder både händer, armbågar och knän). Kunde inte hitta många som motsvara mina kriterier. Får väl fortsätta forska lite.

Annars så flyttar snart mina svärföräldrar ut hit på landet. Ska bli roligt. Hoppas jag kan hjälpa till lite med målning och andra projekt de har. Har ju ett par timmar efter kl 9 mitt i veckan, där tjejen är på dagis och grabben sover. Och ett par timmar innan jag hämtar tjejen på dagis. Han har ju sina sovtider 9-11 och 13---. Han sover fortfarande minst 3 gånger om dagen...har tänkt dra ner lite på sovtiderna, men när han blir trött och gnällig är det ju så skönt att bara slänga ner sorken i vagnen och låta honom sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0