Varför ha tvättmaskin när man har en baby?

För några dagar sen kom grabben på hur han kunde ställa upp sig på benen. I går kväll när jag skulle lägga honom ställde han sig upp direkt och började hoppa i spjälsängen...min lilla vilde toker.

Skickade även iväg tjejen + mannen för att handla så att grabben kunde få bada lite i badkaret. Då går det att hantera honom...med båda barnen i badkaret blir det ett 2-mansarbete att hantera honom! Men när han är ensam är han lite lugnare...lite...det gick bra till en början. Han satt snällt och lekte lite med en anka, en liten val och en delfin. Sen kom han på hur roligt det var att plaska...och sen ville han ställa upp sig i badkaret. Fick greppa tag i honom och då tyckte han det var jättekul att plaska hysteriskt med båda benen. Jag var blöt. Badrummet var blött. Såg ut som det hade varit ett sjöslag. Att försöka brotta ner ungen i sittande ställning igen var som att försöka knäcka en seg gren...han bara slängde sig runt och ville krypa och ställa sig upp igen. Jag var precis helt slut efter den lilla badstunden. Kunde ju lika gärna ha slängt ner tvätten och lite tvättmedel i badkaret. Han fungerar ju skitbra som tvättmaskin. Full centrifugaleffekt.

Annars hade vi en jättetrevlig tur till skogen i går. Barnens faster hängde med och det var skönt att få lite hjälp med kidsen. Vi grillade (något tjejen hade tjatat om sen hon klev upp) och barnen letade rätt på löv som de ritade av sen.

Tjejen hade öroninflammation för något halvår sen. Läkare sa då att hon skulle komma på ett återbesök efter 3 månader och att de skulle skicka ut en kallelse. Den kom idag...och tidpunkten för besöket var 17:e september...Så den kallelsen måste antingen ha varit på resa runt hela landet eller så hade de glömt posta den. Ringde och fick en ny tid. Sköterskan i telefonen skämdes visst lite när jag sa att det var ett halvår sen hon hade haft öroninflammation och att jag trodde öronen skulle kontrolleras igen efter 3 månader...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0