Har en stor tjej nu

I går hade vi 4-årskalas. Jag och mannen väckte tjejen strax innan 6 på morgonen och hon blev riktigt glad för sina presenter. Barbiedockan och barbiehästen var nog favoriterna...annars fick hon lite målarfärger, några glaskulor, filmen Tigerbröder, en Hello Kitty-brödrost och ett par Hello Kitty-solglasögon. Allt föll fröken i smak. Efter varje paket hon öppnade kom kommentaren: "Precis en sån som jag ville ha!"

Till middag blev det pannkakstårta. Inte bara en utan tre stycken. En med jordgubbar, en med blåbär och en med hallon och skogsbär. Mums.

Jag fick lämna grabben på dagis i går ett par timmar. Det hade gått jättebra. Men när jag hämtade honom var han lite ledsen...inte konstigt, han var jättehungrig!!

På kvällen skulle jag sätta ihop en Maui-byrå från Jysk (för 2:a gången, 1:a gången jag satte ihop den var bänkskivan kantstött och svärmor hade bytt den för mig) och såg framför mig hur bra den skulle stå där under trappan. Tänk att kunde få bort alla vantar och skit som barnen slänger på golvet. Men tror ni den nya bänkskivan passade? Nix. Den var för smal och det fanns inga hål för träpluggen. Fel skiva hade de gett till svärmor. Men i morn ska jag till Norrköping och hämta en ny skiva. 3:e gången gilt heter det ju...

I dag fick jag lämna både barnen på dagis och gå hem igen. Japp, gå...Golfen är lite trasig, så mannen fick ta Passaten. Sen fick jag gå tillbaka till dagis för att hämta grabben (som var jättetrött och hade fått ett bitmärke i ryggen...). Och en ny vända tillbaka till dagis för att hämta tjejen. Som tur var så hann mannen hem igen innan tjejens gympa-avslutning, så vi slapp att gå dit. Räknade ut att jag har gått nästan 1 mil idag. Hurtiga jag.

Gympa-avslutningen var rolig. Tjejen var så duktig. Stod på händer, gjorde kullerbytta och gick balansgång. Hon börjar bli riktigt stor nu. Vart tar åren vägen?

I morn blir det att lämna grabben på dagis. Rusa iväg till svärmor och låna bil, sen ska vi in till Jysk och få ny bänkskiva, till Citygross och handla inför helgen och kanske vi hinner med BR och hämta tjejens present innan vi stressar hem igen för att hämta grabben.

Helgen kommer att bestå av ungefär 3 kalas. Först tårt-fest med familjen. Sen liten latjo lajban mat med grannarna och deras barn. Söndag blir det klackarna i taket när 11 tjejer intar huset...kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0