Inskolningen har börjat!

Nu är det ett tag sen jag skrev...men vi har haft fullt upp. Med god hjälp från barnens farmor, farfar och faster har vi renoverat tjejens rum. Nu har hon fått sitt Hello Kitty rum. Bilder kommer. Hela helger gick åt att putsa, måla, måla, måla, måla, måla och måla. Har knappt sett barnen den här helgen. Har stått inspärrad i tjejens rum med alla dessa härliga ångorna från färgburkarna. Pricken över i'et och det roligaste med all målning har varit väggmålningen av Hello Kitty. Tur att man har en snäll svärfar som kunde fixa en overhead. Så tjejen fick en stor Hello Kitty över sin säng. Lite pilligt var det, men himla kul. I går skruvade jag ihop möblerna, så hon kunde flytta ner igen. Lite protester blev det över att tv'en hamnade så högt upp, men jag vet inte riktigt helt hur man skulle lösa det annars. Får väl se om hon vänjer sig.

Åkte in till stan igår och köpte mörkläggningsgardinger till grabben. Hittade ett par jättecoola Cars-gardiner med blackout-funktion. Så det blev riktigt bra. Köpte även en färgburk så att jag kan måla tjejens gamla tv-bänk. Den är rätt hög, så den kommer att bli ett utmärkt planteringsbord utomhus. Är nöjd med den idéen. Blir nog bra...om jag hittar tid att måla den! Sen fick jag sitta till 23.30 igår och märka barnens kläder...har misskött mig med märkningen av tjejens kläder (får alltid gräva efter dem i lådan med omärkta kläder på dagis) och sen var jag ju tvungen att märka grabbens kläder. Har ju vetat i 1 år att han skulle börja på dagis nu i april, men tiden har gått lite för fort och man har glömt bort att kläderna måste namnas.

I dag var 1:a inskolningsdagen. Det gick jättebra. Han kutade iväg och verkade inte alls bry sig om mig, förrän han började bli trött. Då blev det lite klängigt och gnälligt. Tror nog det kommer att funka bra. Får väl se hur han reagerar när jag ska lämna honom på riktigt. Att mamma inte ska stanna kvar. Han kommer väl att protestera lite, men det går nog fort över. Personalen blev snabbt uppmärksamma på att han var en liten klättrare...och han kämpade rätt hårt för att komma åt ritningar och annat på väggarna. Papper. Det måste han ju nämligen äta. Skitunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0