Shit...snart är jag arbetslös på riktigt.

Helgen har varit lite sisådär. I fredags åkte jag och barnen till Söderköping och Jysk för att köpa några byråar. Sen en snabbis till bibban och lite pizza på vägen hem. Grabben hade kräkts ett par gånger på em, men iom att det är tänder på gång så var man ju rätt van. Han kräks alltid när tänderna bryter igenom.

I lördags började jag måla tjejens gamla tv-bänk, som ska bli planteringsbord. Den är rätt hög och fungerar utmärkt som bänk där ute. På eftermiddagen började jag må lite illa och mina armar somnade hela tiden. Sen började jag spy...Men om det var magsjuka eller pga att jag stod ett bra tag med slipmaskinen vet vi inte. Mådde inte så jätteilla, känndes inte alls som vanlig magsjuka...bara kräktes och på kvällen var det bra igen. Var dock lite snurr i bollen i söndags och armarna domnade bort hela tiden...Mannen fick oxå ont i magen, men det är ju inget nytt...han har ju ont rätt ofta.

Som tur är så finns ju barnens faster och farföräldrar nära till hands och barnen var hemma hos dem hela söndagen. Så jag kunde göra färdig planteringsbordet och hålla på lite utomhus.

I går var vädret helt underbart. 38 plus i solväggen. Vi var ute hela dagen. Mannen var hemma pga magsmärtor, men kunde sitta ute och njuta lite av solen däremellan. Grannbarnen kom förbi på em och lekte med tjejen. Trevligt att ha så många lekkompisar nära. Det var rena rama sommardagen ute...grabben hade stormmysigt och jag krattade 3/4 av gräsmattan. Inte så lätt att kratta och samtidigt hålla ett öga på 4 kids som virrar omkring en.

I dag började 2:a inskolningsveckan. Grabben fick följa med de andra barnen ut och jag fick stanna kvar inne i soffan...tråkigt. Skulle ha tagit med en bok...Men jag fick ju åtminstone arslet ur vagnen och ringde försäkringskassan och beställde ett intyg på att jag har varit mammaledig. Så nu har jag alla papper som behövs till a-kassan. För nästa vecka blir jag ju arbetslös på riktigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0