Vi överlevde!!

Oj, nu har våren verkligen kommit hit. De senaste dagarna har varit underbara. Vi överlevde förrästen tjejens alla kalas i helgen. I lördags var det först familjemys med tårta och mycket skratt. Sen på kvällen kom våra kära vänner och tillika grannar på taco-middag. Mycket trevligt. Så synd att man knappt har hunnit umgås sista tiden, men alltid har det varit nåt. Magsjuka, jobb, förkylningar, plugg och annat. Men nu måste vi skärpa oss. I söndags höll vi det omtalade barnkalaset...10 tjejer i ålder 3-5 år invaderade huset och vi räknade med lite bråk och mycket tjohej och skrik. Tji fick vi. Det var nästan skrämmande lugnt. Mycket uppskattat hjälp fick vi från min kära svärmor (som även fick sitta med vid barnbordet). Annars delade tjejerna upp sig: några tittade på film på tjejens rum (Barbiefilm...), några pärlade och några gick upp på övervåningen och roade lillgrabben. De 2 timmarna bara flög iväg och sen var det slut.

I går och idag har vi varit ute hela dagarna. Det har varit så varmt ute att jag bara har tagit på barnen skor och sen öppnat altandörren och släppt ut dem. Fikade med grannen och barnen har sprungit fram och tillbaka mellan vår trädgård och deras trädgård. Skönt och trevligt att de leker så bra tillsammans. Min lillgrabb har försökt hänga med, men han är ju så liten...kommer flera meter efter dem (han är ju 2 år yngre än grannens minsta tjej), men han tycker det är kul ändå. Började sätta upp studsmattan igår och kunde slutföra arbetet idag (efter att ha flirtat med grannen, det är ju rätt så tungt att spänna själva mattan på plats). Så idag har barnen studsat och studsat och studsat. Även grabben har fått studsa lite...han tyckte det var jättekul!!

I morn ska jag till Arbetsförmedlingen...blir väl intressant. Har förberedt mig väl, så det borde ju gå fort. Har alla papper redo, har skrivit in mig och har framtidsplanerna på det klara. Fick även ett jobbtilbud i dag...men kommer nog att tacka nej, för jag känner att jag kommer inte att klara av jobbet. Det var ett jobb som norsklärare! Skulle nog kunde klara att lära ut språket, men jag vill nog inte det iom att jag faktiskt inte har någon lärarutbildning. Vet inte riktigt hur jag skulle lagt upp utbildningen och så...Men så är det att vara efterfrågat norrbagge i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0