Kan inte någon göra nåt? Snälla?

Läste den här artikeln på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/varldendirekt/afrikashorn/article13406905.ab och jag blir så förtvivlad. I Norge går man i sorg för att en idiot går bärsärkargång på ett ungdomsläger och kallar det för en katastrof. Det är ingen katastrof. Katastrofen sker i Afrika. Där dör 1000 gånger så många barn och unga. Men vem tar en tyst minut för dessa? Blir så ledsen. Småbarn som dör. Svälter ihjäl. Törstar ihjäl. Här hemma leker man med vatten och där kämpar de för varenda droppe. Jag är en sentimental själ som inte borde läsa sådana artiklar, men jag kan inte låta bli. Varför sker dessa orättvisor? Varför måste barnen få lida?

Fäller en tår för barnen och skickar direkt några timlönar. Hoppas bara att pengarna kommer fram dit de ska och att jag kan rädda några liv.

Förbannar sedan media som skriver sida upp och sida ner om ett 70-80 tal ungdomar som blir skjutna till döds av en galning och under tiden tycker det är mindre viktigt att några miljoner barn dör i Afrika. Varför är vi viktigare än de fattiga och hungrande barnen? För fan. Vad händer med världen? Kan inte någon göra nåt? Snälla? Är inte alla barn viktiga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0