Julfester tar alltid musten ur en

I går var det dags för den årliga julfesten på dagis. Det är alltid lite körigt när den dagen kommer. Själv fick jag smita iväg lite tidigare från ett seminarium, åkte hem och fixade middag, hittade Luciakronan, Luciaklänning och tomtekläder. Mannen fick hämta barnen och jag hann faktiskt klart med middagen innan de kom hem. Vi kom oss även iväg i tid till julfesten och det är ju et litet mirakel i sig själv.

En julfest med nästan 50 barn i åldern 0-14 år (större och mindre syskon som följde med) kan verkligen garantera det totala kaos. Det var spring, krockar, lite blod, skrik och skratt. Grabben var mitt i centrum när barnen skulle ha sin sista uppvisning. De skulle dansa och mima till Eric Saades "Manboy"...Grabben ställde sig så fint mitt framför alla de andra barnen och rockade loss. Han skrattade, sjöng i sin mikrofon, hoppade och dansade, medan de andra barnen stod som fastfrusna. Efter några minuter så lossnade det lite för dem med och ett fåtal började dansa/hoppa lite. Tror nog att sonen gillar att visa upp sig lite...

Nej, idag är det plugga som står på tapeten. Så det är väl bäst att brygga en stor kopp te (mitt underbara jordgubb och kiwi-te) och placera en bok om skolans politik framför näsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0