Nu närmar sig julen

Nu är snart julen här och vi är väl förberedda. I lördags köpte vi en liten gran till tjejen som hon fick pynta själv. Den blev jättefin! Den har rosa, röda och lila kulor, samt fina glittriga rosor. Tjusig.



I går överraskade vi tjejen med att åka till Hageby centrum och kolla på Eric Saades uppträdande. Vi ställde oss framför scenen 70 minuter innan han klev upp på scenen, så vi fick stå rätt långt fram. Tjejen blev så nöjd och lycklig och hon sjöng glatt med på alla låtarna. Hon fick sitta på mina axlar och hade världens sikt framåt.
Jag blev dock lite förskräckt över alla föräldrar som försökte pressa fram sina små barn nära scenen och staketet. Hur tänkte de? För det första så släpper inte fjortisar fram småbarn, så allt dessa småbarnen fick se var en massa rumpor. Sedan var det ett himla tryck framåt. Är de inte rädda för att barnen ska bli utsatta för detta trycket? Eller tänker de inte? Jag och barnens faster stod rätt långt fram och vi tyckte det var jobbigt med det ständiga trycket bakifrån, hur blir det då med barnen som står själva och fastklämda mellan benen? Nej, det finns verkligen föräldrar som inte tänker! Vill man att barnen ska få se sin idol så får man offra lite av sin tid, komma tidigt och sedan erbjuda sina axlar som barnen kan sitta på.
Så till alla föräldrar där ute som försöker "klämma" fram sina barn bland en hög fanatiska fjortistjejer: Gör inte det. Offra lite av er värdefulla tid och kom tidigt för att få en bra plats. Tänk på att fanatiska tjejer inte tänker på att det finns små barn! Det kan gå riktigt illa och barnen kan bli jätterädda, och är de fastklämda bland skrikande fjortisar så kan de inte komma bort därifrån! Skärp er!
Hörde vissa kommentarer från föräldrar bakom oss om att de borde släppa fram småbarnen, men då tror jag nog de har glömt bort hur det var att vara 14 och få se sin idol. En 4-5-åring hade lätt pressats luften ur om han/hon hade stått längst framme vid staketet!
Efter framträdandet stod vi i en timlång kö för att få Saades autograf, men det var det värt. Han är ju verkligen gullig och mycket trevlig. Så min tjej fick drömmen uppfylld, hon fick se honom spela live och sedan prata lite med honom.



I går pyntade vi stora julgranen. Det tyckte barnen var jätteroligt och de var så duktiga på att pynta. Grabben sprang runt med pynt och pekade ur vart det skulle hängas, han kommer nog att bli en bra arbetsledare en dag. Mannen fick stå och tvätta tomtar. I år fick vi nämligen tvätta all julpynt och tomtar, för elaka musen hade varit och ätit och bajsat på det mesta. I lördags när jag drog fram julpynten blev jag ledsen på riktigt. För vi hade små, söta julklappar som man kunde hänga på granen. Dessa hade musen ätit på, så det låg frigolit i hela kartongen med julgranspynt. Frigoliten satt fast i guldkottarna, så jag fick slänga många kottar och alla miniklappar. Dumma, dumma mus. Om den inte redan vore död, så hade jag nog hittat ett hämskt sätt att döda den på!

Men nu är det jul i vårt hus. Lite städning och julmat, sen kan julafton och tomten komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0