Då börjar grabbens 2:a utredning...

Grabben har ju sin pågående hörselsutredning, och 1:a mars börjar utredningen av blåsljudet på hjärtat. Det är ett evigt spring på dessa sjukhusen...men det är ju bra att de kollar upp honom! Hoppas bara att det inte är något allvarligt.

I går gick tjejen och la sig 17.20...hon tog själv på sig pyjamas, kissade och bajsade, sa att hon ville borsta tänderna och gick sen in på sitt rum. Där ville hon titta på Bamse och pappa skulle gå ut och stänga dörren. 20 minuter senare tittade jag till henne och hon snarkade som en förkyld elefant. Trodde att hon skulle vakna styggtidigt i morse, men jag fick väcka henne vid 7-tiden!

Hon såg verkligen fram emot att gå till dagis i morse. Pappa skulle nemligen gjuta köksgolvet på hennes dagis. De håller på att renovera köket och när det är klart så får barnen äntligen riktig mat igen. Under tiden renoveringen pågår får barnen mat från köket på äldreboendet, och det är inte alltid så populärt. Den maten är planerat för vuxna smaker...och barnen är inte så förtjusta i fiskgrytor, svampsoppa och helstekt strömming. Hon har knappt ätit nånting på luncherna, och jag vet att hon inte är ensam om det....

31:a januari skickade grabben förresten iväg sin första slängkyss. Eller försökte iallafall...han pussades med munnen och slängde handen framför ögat. Såg så gulligt ut...och idag skickade han slängpussar till sin farmor, farfar och faster. Han lär sig så mycket nu för tiden. I går visade jag honom hur man använder en hårborste, och efteråt satt han och försökte borsta sitt hår och pappas hår (och skägg). Sen är han tokig i att flytta runt på grejer och stoppa småsaker både här och där. Duplobitar hittar man på de mest otroliga ställena. Och här om dagen hittade jag en ballong i brödlådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0