9:e januari

Oj, vad tiden går fort. Hinner inte riktigt uppdatera bloggen...

Grabben har blivit lite bättre i magen sen senast. Har bara skitit en gång i dag!! Peppar, peppar...men han är fortfarande sår där bak. Var hos läkaren en sväng, då de ville kolla upp honom iom att diarrén har hållit i sig så länge. Efter läkarbesöken gick vi till apoteket och när apotekaren hörde att grabben var så sår i stjärten gick hon och hämtade en bortgömd salva som jag håller på att testa. Den funkar riktigt bra. Är som en super-zinksalva. Lägger sig som en hinna över det röda och skyddar mot fukt. Asbra.

Tjejen är lika trotsig som alltid, men ibland är hon ju världens goaste. I natt kom hon upp och la sig i våran säng. I morse frågade jag varför hon kom upp i natt och fick till svar: "Jag vaknade och hade så tråkigt i min säng. Då fick jag lust att mysa lite med min mamma, så jag gick upp för att ge dig en kram." Min lilla ängel...

Annars rullar allt på. Min svägerska ligger tyvärr på sjukhus och på toppen av det hela fick hon influensa. Tycker så synd om henne...och tjejen frågar hela tiden "Når blir faster frisk? Kan vi inte åka till sjukhuset?". Det är ju inte bara bara att åka till Linköping när ena barnet har rännskita och man är beroende av dusch/badkar varje gång en blöja ska bytas. Sen är ju faster isolerad, så det är lite körd. Har iallafall en liten tjej som längtar efter att få krama och busa med sin faster. Eller som hon sa en dag "Men jag kan ju ta hand om faster. Jag kan vara läkare."

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0