Känner mig levande begravd...

..i skräp, arbete, sladdar, av trötthet och orkeslöshet. Det är på tok för mycket som måste göras nu och då känner jag mig ännu mer slut. Håller på att ta itu med tvättberget, men pga horribla el-räkningar vill man inte använda torktumlaren. Så vart ska man hänga allt? Får väl testa att köra en maskin om dagen, men då kommer jag nog aldrig mer uppleva en tom tvättkorg. Eller horribla och horribla el-räkningar. Det är ju det där jädrans el-näts-skiten som är mest knäckande. Fattar inte varför det ska vara sån skillnad på elnäts-prisarna i landet. Och varför vi bor på det stället där nätet är dyrast! Fy skäms på E-on...och ge oss möjlighet att välja el-nätsleverantörer själva!

Om bara grabben kunde kamma sig och sova hele nätter skulle jag nog inte känna mig så gnällig och trött. Men för tillfället är han alldeles hopplös. Vaknar gärna 4-5 gånger per natt och är på tok för tuttig. Tänk om bara tand-jäklarna kunde ploppa ut, så kunde vi ta tag i det här med olika sömn-metoder. Men så länge han håller på att få tänder är det väl bara att bita ihop...För ett år sen såg jag fram emot att han skulle bli 3-4 månader, börja äta kvällsgröt eller dricka välling och sen sova hela natten. Om jag visste då det jag vet nu så hade jag väl säckat ihop. Han har sovit 3 hela nätter i hela sitt liv...och på 1-årskontrollen sa läkaren att det är HELT NORMALT. Funderar skarpt på att testa med napp snart...eller vad fan som helst.

Nehej, om man ska sluta gnälla och kanske jobba lite. Eller städa lite innan dammråttorna tar över kåken helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0