Varför blir det alltid problem med barn nr 2?

Dessa jädrans tänderna. I dag har grabben kräkts varje gång han har fått fast mat. Det är inte magsjuka, då borde hela familjen legat däckad vid det här laget iom att det började i fredags. Tidigare har han "bara" kräkts runt 2 gånger varje dag, men i dag så kom det upp varje gång han åt fast föda. Välling och bröstmjölk har gått bra. Men fullkornsvällingen är dock inte så bra för diarrén. Så jag tycker inte jag gör annat enn att torka rännskita (har jag gjort sen 17:e december) och spyer. Tvättmaskinen går varm här i huset.

Ringde 1177 och fick lite tips och råd. Så nu blir det majsvälling, morotssoppa, lite 6 månadersmat och kokt ris och potatis. Får väl se vad grabben tycker om det.

En annan tanke som slog mig är att han började bli dålig när hans faster blev sämre. Så om hon bara kan bli frisk så kanske han också blir det? Hehe...han kanske bara sympatiserar med sin faster. Tjejen skulle skicka iväg faster till Hogwarts (japp, hon är en Harry Potter-nörd) och där skulle de trolla henne frisk. Nu när grabben har en kass mage skulle han också skickas dit. Problemet för tjejens del är ju hur de allihoppa ska få plats på draken som ska flyga hem dom. Undrar om det är ett vanligt problem for 3-åringar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0