Vilka dygn...

I förrgår blev grabben riktigt dålig. Jag jobbade kväll, men en timme innan jag skulle sluta fick jag ge upp. Det funkade inte. Grabben skrek och spydde och var riktigt hängig...så jag fick gå och bära och trösta, medan mannen fick torka alla spyer. Till slut svor vi på att om han kräktes en gång till fick vi åka in till akuten...då var vi rätt så skraja, för grabben hade inte kissat på 12 timmar och han var så slö. Tog med mig grabben in till våran säng och la honom bredvid mig, han orkade inte ens röra sig...låg bara och tittade på mig en lång stund innan han somnade.

Var lite nervös på morgonen när vi vaknade, men han fick tutte och kräktes inte. Sen åt han ett rån till frukost...utan att kräkas. Till lunch fick han lite morotssoppa och rån...utan att kräkas. Till mellis lite Proviva blåbär och rostat macka...utan att kräkas. Till middag lite kokt fisk och potatis...utan att kräkas. Och till kvälls lite tutte...och vips...en spyfri dag!! Han orkade inte göra så mycket, men huvudsaken var att han fick behålla allt han åt och drack.

I dag har han varit sig själv igen...pigg och glad. Lite tagen fortfarande, han orkar inte lika mycket. Men tanden är framme nu och allt verkar vara bra. Så är det väl bara att vänta på att nästa tand kommer...kan det bli värre??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0