Plötsligt händer det

Har nog tyvärr inte vunnit 50000 per månad i 25 år, men jag har städat. Ok, jag torkar köks- och vardagsrumsgolvet varje dag, men nu har jag plockat, städat, dammsugit och torkat hela huset! Förutom tjejens rum...tänkte ta det imorn. Visst är jag duktig.

I dag har grabben varit på rejält gnällhumör. I stort sätt gnäll ända sen han kom hem från dagis...han har väl inte sovit så gott eller så kan det vara tänder på g. Han var nemligen snorig med.

Tjejen höll på att få ett psykbryt. Jag sa åt henne att i dag behövde hon inte springa iväg på besök till kompisarna. Skickade även hem grannungarna som kom ner. Hon har styrt och lekt varje dag i flera veckor nu och jag tänkte det kunde vara skönt, både för oss och henne, att få ta det lite lugnt en eftermiddag. Så hon och mannen byggde bilbana i stället och hade lite trevligt.

På torsdag har jag tänkt mig iväg till frissan...ska bli spännande att se barnens miner när jag ska hämta dem på dagis sen. Kommer de att känna igen morsan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0