Så gör inte en bra psykolog...

Nu känns det lite som om livet håller på att dra ihop sig. Väntar i spänning på att få veta om jag kommer in på någon skola till hösten. Ångrar på att jag inte la in flera program när jag sökte. Men vilka program skulle jag ha valt? Det ända jag ångrar att jag inte la in är psykologi-programmet. Annars när jag har pratat med människor som har sökt någon utbildning, så har de lagt in så mycket som 10 olika program! Men vem vill bli 10 olika saker? Och inte har jag någon möjlighet att utbilda mig någon annanstans än här i stan eller på distans. Även distans kan ju bli svårt, iom att man ofte måste infinna sig på skola ett par gånger per termin.
Har sökt förskolelärare, lärare F-3 och basprogrammet inför evt civilekonomutbildning. Det har ju fått en del ögonbryn att fara upp, civilekonom och lärare? Vad tänkte jag då? Jo, jag älskar barn och att jobba med barn. Det jag älskar näst mest är att hålla ordning på siffror och mappor och grejer. Älskar ordning, fast det kanske inte syns så mycket här hemma...inte lätt att håll ordning med 3 andra personer som dräller omkring. Sen gillar jag att hålla huvudet igång, att lära nya saker. Och både lärare och ekonomer måste hela tiden fortbilda sig.
Det samma gäller ju med psykologer. Fast problemet är ju att jag inte gillar människor. Och som psykolog kommer jag att träffa människor. Sjuka människor. Och om det skulle dyka upp en pedofil eller en annan mycket konstig människa på mitt kontor så finns risken att jag inte skulle vara så öppensinnad. Skulle nog slänga ut jäveln och så gör inte en bra psykolog.
Sen kunde jag ju välja att jobba som barnpsykolog. Men då skulle jag nog knäcka ihop totalt. Tänk att få höra om barns lidelser dag ut och dag in. Rädda barn, missbrukta barn, psykotiska barn...Jag skulle nog bara krypa ner under skrivbordet och gråta själv. Kanske lika bra att jag inte valde att bli psykolog. Kan nemligen inte det här att distansera mig. 
En sak jag skulle kunna bli är krypskytt. Skulle nog inte ha några problem med att skjuta konstiga människor jag inte känner. Typ diktatorer och langare. Haha...Vilket visitkort det skulle bli:

Nina
Professionell sniper
Avlägsnar problem
Områden: diktatur, langning och våldsmän

För jag vill ju bara skjuta elaka människor.

Ja, mycket att tänka på....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0