Strul och atter strul med Tele2

I dag ringde jag Tele2 igen...och äntligen fick jag åtminstone ett svar på varför vi inte har något bredband. Det är för att vi ska byta leverantör. Det sägs ju att man ska vara kritisk och aatt när något inte fungerar så ska man byte till något som fungerar. Telia fungerade prickfritt för oss de åren vi använde dem. Sen bytte vi till Tele2...och det blev en mängd större och mindre avbrott. Vi valde att köpa ett Telia kontant surf bara för att ha för säkerhets skull. Och det var ju tur. För senaste avbrottet blev ju ett riktigt långt avbrott. Det bröts 11:e maj. Bytte i efterhand till Telia och nu visar det sig att Tele2 inte kan laga felet då vi ska byta leverantör. Resultatet? Jo, vi blir utan bredband i 2 månader till...Varför kunde de inte sagt det för länge sen? De trodde även att avbrottet berodde på att vi bytte vår fasta telefoni till Telia. Men det fungerade ju bra (vi bytte telefonin innan bredbandet bröts). Trodde ju också att det kunde bero på Telia, men när jag pratade med Telia så kunde de se att Tele2 hade bytt underleverantör samma dag som bredbandet bröts...Qadracom, tror jag underleverantören hette. När jag pratade med Tele2 idag fick jag först prata med en halvsur support-tjej, därefter en snorkig fakturatjej som på nåt sätt bröt samtalet och sista gången en riktigt trevlig tjej. Hon tyckte ju också det var konstigt att de inte skulle kunde laga bredbandet och efter lite om och men fick jag som "kompensation" att jag slapp betala för de 2 sista månederna. Skulle ju bara fattas...varför betala för något som inte fungerar? De två första försökte få mig att värka som värsta boven...mitt fel att jag bytte leverantör för att deras bredband inte fungerade. Sista tjejen förstod helt klart att jag ville byta. Självklart vill man ju ha något som funkar. Men-men...det blir Media Markt eller Elgiganten som förlorar pengar på vårt bredband-strul. Vi hade nemligen tänkt att köpa en 10" dator för att ha där uppe och bara latja med. Men vad är meningen med det när vi inte har internet? Orkar inte köpa ett till mobilt internet.

Annars har vi fått fast det eldfasta teglet på grillen. Snart redo för midsommargrillningen...härligt. Ska bli kul att fira med goda vänner och familj.

Grabben har gått och dragit på sig en rejäl förkylning. Han är så rosslig. Låter som om det sitter flera kilon med slem i luftvägarna. Problemet är ju bara att han inte hostar upp skiten. Knappt någon hosta alls. Han bara rosslar och har ont i halsen, men ingen feber. Får väl se om det blir dagis imorn. Annars får han väl följa med mig och köpa grillkött.

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Husbynina,



Det är väldigt tråkigt att läsa hur dina samtal hanterats vilket vi beklagar och även att bredbandet inte fungerade med oss. Vi är glada att läsa att du fått hjälp med att slippa betala de sista 2 månaderna som det inte kommer fungera.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-06-30 @ 14:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0