Celiaki eller stressmage?

Visst är det typiskt. I förrgår natt sov grabben hela natten, 19-5. Skööööönt. Men i natt började han hosta...och hosta...och hosta. Så självklart vaknade han x antal gånger. Vid 5 fick han välling och då somnade han om igen i våran säng och vi klev inte upp förrän 7.30.

Åkte till apoteket idag och fixade ett glutentest, probiotika och vitaminer till mannen. Så nu ska vi ta reda på om han har fått celiaki. Han har ju mått bättre nu när vi plockat bort gluten från hans mat, det har ju varit mycket enklare än jag först trott.

En av mannens jobbarkompisar trodde kanske han hade fått stressmage. Att han hade gått in i väggen. Symtomen stämmer överens med det oxå. Orkeslöshet, uppblåsthet, diarré, förstoppning, trötthet mm. Det kan ju stämma, det har varit mycket på senaste tiden: Grabbens åkommor, tjejens åkommor, vi har varit dåliga, ekonomin har varit spikrak åt helvete (iom att mannen inte har kunnat jobba så mycket) mm. Så det har varit några tuffa månader. Känner själv att man ibland bara haft lust att sätta sig i ett hörn och glo. Men det funkar ju inte riktigt.

Får i stället se fram emot klädbytardagen. Då ska jag ha en barnfri dag. Kan inte komma ihåg att jag har varit barnfri och frisk på länge...så det förvanar mig inte om jag skulle bli sjuk den dagen. Men då får jag väl trösta mig med att grabben snart börjar dagis...blir nog skönt för oss båda. Han är ju så aktiv och kräver en del stimulans. Plus att han har varit asjobbig nu några dagar. Jag får absolut inte sitta vid datorn eller ta fram en bok. Jag ska bära runt på honom, leka med honom eller bara sitta och titta. Det går bra, men så snart jag tar fram en bok får han värsta anfallet. Så det ska verkligen bli bra att lämna honom på dagis där han får lekkamrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0