Otroligt, jag har bakat!!

I dag kom jag plötsligt på, 10 minuter innan det var dags att börja med middagen, att jag ville göra en efterrätt. Tog fram mina "Himmelsk Choklad"-recept och hittade ett enkelt recept. Problemet var ju att jag skulle väl kanske läst receptet lite mer nogrannt innan jag bakade...Så jag missade biten med vispade ägg, osaltat smör och orkade inte röra tills smöret och sockret blev vitt. Sen hade jag ingen fyrkantig form, så jag tog en brödform. Det funkade bra...När bakverket var klart insåg jag att vi aldrig skulle äta mer än 3 bitar, så vi tog med kakan till mina svärföräldrar i stället. Grabben ÄLSKADE kakan...han högg in så det stod härliga till. Den blev lite socker-knastrig...men annars helt okej. Har lagt in receptet till den som orkar testa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0