Otroligt...

I går upptäckte jag att flera av mina jobbarkompisar uppdaterade sina facebook-profilar med "Jippi, sista passet i dag..." och liknande. Jopp, då visade det sig att man tydligen var arbetsbefriad. Och jag hade inte fått någon info. Det hade varit något möte tidigare på dagen, men jag har ju lite svårt att åka i väg på möten dagtid. Det fungerar ju inte riktigt med grabben...han skulle bara störa hejvillt! Men efter lite info från en jobbarkompisar är det tydligen så att i dag ska vi skriva på våra uppsägningar...och jag som inte ens har arbetskontrakt. Hmmm...får väl åka in och se vad som händer. Hämnas lite på chefens dåliga information vid att släppa loss mitt lilla oväder till son.

I går, efter att vi hade lämnat tjejen på dagis, tog jag med mannen och sonen ut på baksidan för att skotta altanen. Vi stannade ute över enn timma och grabben var helvild som vanligt. När vi kom in och skulle äta lunch gjorde grabben en gullig bebisgrej. Han blev bara tröttare och tröttare...till slut åkte huvudet ner i bordet. En slagen hjälte. Det ser ju så gulligt ut när de somnar i barnstolen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0