Vilken underbar dag...nästan...

Natten var lite småtråkig. Grabben var asförbannan för att han inte fick tutte första gången han vaknade i natt, så han höll låda. Andra gången han vaknade fick han en liten slurk och då somnade han om igen direkt. Tredje gången han vaknade tyckte han att det var morgon...så det var bara att kliva upp vid 5, värma en flaska välling och sen låg vi och mös en timme i sängen.

Sen åkte jag och grabben och storhandlade, medan tjejen tog hand om pappan. Han mår fortfarande si så där...tråkigt. Men när vi kom hem gick vi ut och tände brasa borta vid lekplatsen, grillade korv tillsammans med grannarna och hade allmänt trevligt i flera timmar.

Mannen kommer att stanna hemma i morn och på tisdag ska han testa att jobba igen. Hoppas magen snart blir frisk!!

I morn tänkte jag ta med kidsen bort till öppna förskolan så de får härja av sig lite. Sen ska jag och grabben til vårdcentralen, mäta, väga och kolla hans ögon. Är lite spänd på läkarbesöket, för jag tycker verkligen inte om läkaren han ska till. Tjejen hade den här läkaren, men då bytte jag läkare. Hon var värdelös. Pratar dålig svenska, missuppfattar hela tiden och mot tjejens onda ben gav hon D-droppar!! Fast att jag förklarade att hon åt vitaminer, drack mjölk och åt ost. Hmmm...

Apropå tjejens onda ben så verkar det onda ofta sitta i knäna...vilket gör mig lite nervös. Mannen har problem med knäna och svärmor berättade att på honom så kom värken redan när han var 5 år...tänk om det är något ärftligt? Ska kolla på bvc i morn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0