Asp är en trädsort från helvetet

Det är iallafall min mening. Har stått ett par dagar nu och slitit upp rötter, svurit över rotsystem och dragit upp sly och småträd. Vi har ju fällt ett 40-50-tal aspar sen vi flyttade hit för 5 år sen. Sedan dess har fanskapet ökat och spridit sig. Men nu har jag fått nog...så jag har införskaffat en grensax, en grensåg, en såg och några sekatörer. Har förklarat krig mot skogen. Och mot myrorna. Tycker synd om smultrona som har hamnat i skottlinjen, så de flyttar jag upp i slänten. De växer ju precis överallt och tåler bra att flyttas omkring på.

Busungarna har busat på. Tjejen följde med sin pappa och farfar till Linköping i dag. De skulle köpa en släpkärra. Har kommit på att det kan vara bra att ha. Grabben var hemma med mig. Han är ju rätt lätt att ha med att göra. Ibland. I dag fick han en hink med vatten och då satt han och lekte i sandlådan med vattnet i kanske en timme. Eller om han sov...vet inte riktigt. Men han satt stilla och var tyst så jag kunde kriga i lugn och ro i skogen.

På eftermiddagen drog mannen igång gräsklipparen och grabben hängde efter honom som ett klistermärke. Han älskar ju allt som låter. Tjejen lekte med grannbarnen och hade kul hela eftermiddagen. Vi satt ute och åt glass och hade mysigt. Eller jag fick knappt smaka på glassen...Jag tog en glass och tänkte att jag och grabben kunde dela på en strut. Haha...han tog glassen och vägrade dela med sig. Tjejen fick smaka, men inte jag. Ibland sträckte han fram glassen mot mig, men när jag skulle ta en tugga drog han den tillbaka och asgarvade. Skitungen.

Åkte sen och grillade några korvar hos barnens farmor och farfar. Måste få igång grillbygget snart. Är så sugen på grillat kött och hamburgare och annat gott grillat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0