Att vaxa benen med 2 småbarn närvarande...

I morse hade jag en halvtimme över och kom på den geniala idéen att vaxa benen innan jag skulle lämna kidsen på dagis. Vad tänkte jag på? Så här är det att vaxa benen när barnen är hemma:

1. Värma vaxet i mikrovågsugnen. Följer anvisningarna som säger 45 sekunder för full burk.
2. Vaxet blir för varmt. Ställer det på handfatet.
3. Tjejen kommer springande in, hon får inte av sig nattröjan.
4. Vaxet välter ner i handfatet.
5. Försöker få av tjejen tröjan samtidigt som jag ska rädda det varma vaxet.
6. Vaxet var faktiskt inte så varmt.
7. Tar fram remsorna och börjar kleta lite på benet. Lägger på en remsa.
8. Grabben kommer springande in och upptäcker vaxburken.
9. Riva av remsan och rädda vaxburken från grabben.
10. Grabben tar tag i en toarulle och springer ut.
11. Kletar lite till på benet och lägger på en remsa.
12. Måste springa ut och ta från grabben toarullen som han slår i huvudet på sin syster.
13. River av remsan som har hunnit torka lite.
14. Aj.
15. Kletar på lite till.
16. Grabben kommer springande in igen och går in i duschen.
17. Får grabben ut ur duschen och försöker sätta på en remsa.
18. Vaxet har hunnit torka lite, pressar ändå på remsan och river bort den.
19. Aj.
20. Grabben river ner en bytta med vatten.
21. Torkar upp vatten och kletar på lite vax.
22. Setter på remsan och river bort lite mer hår.
23. TJejen ropar att hon vill titta på Pippi. Ser på klockan och upptäcker att det är dags att springa till dagis.
24. Får lämna hemmet med ett hårigt ben och ett halvvaxat ben. Snyggt.

Aldrig mer försöka vaxa benen med barnen hemma. Aldrig.

Har förresten börjat läsa nyaste boken om Ayla (Grottbjörnens folk-serien). Är så besviken!! Det är tydligen någon annan som har översatt boken och de använder ett helt annat språk och har ändrat namnen på djuren. Ena hästen som i de andra böckerna heter RAcer har de kallat Löparen. Vargen som hette Ulv i de andra böckerna kallar de Wolf. Det stör mig något så grymt. Vet faktiskt inte om jag orkar läsa den boken...ska försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0