Fräter sönder invärtes...

Så känns det iallafall för tillfället. Är så irriterad att jag mest har lust att vända ut och in på mig själv. Allt är mot en...allt...nästan allt. Barnen är för det mesta gulliga. För det mesta. Grabben hade en gnälldag igår, men sen sov han hela natten...från 19.30 till 08.00 i ett. Tror jag. Jag sov iallafall som en rutten hösäck. Skönt. Fast när man har sovit så länge känns kroppen lika förbannat trött ändå.

Väl, orsaken till att jag är irriterad (milt sagt) är internet. Vi har varit utan nät sen 11:e maj. Trodde att det berodde på att vi håller på att byta nätleverantör så jag hängde mig inte så mycket upp i det hela. 13:e maj började jag dock bli lite irriterad. Ringde Telia (som vi ska byta till) och de trodde att de kunde koppla oss på över helgen. Jag trodde ju att Tele2 hade brutit allt bredband till oss i samband med att vi bytta våran fasttelefoni till Telia (det bytet skedde 10:e maj). Nehej. Snälla tjejen på Telia ringde mig i tisdags och sa att det fortfarande inte gick att koppla bredbandet till oss. Ringde då till Tele2. Vi stod fortfarande som kund hos dem. Killen sa att det var vårt fel att det inte fungerade. Vi måste ringe en teletekniker som kan komma och seriekoppla våra uttag. Men vad fan. Det har ju funkat i snart 5 år! Med parallellkopplade jack. Hur kommer det då sig att det PLÖTSLIGT ska sluta funka? Inga nya hus har kopplat in sig på centralen heller! Blev så häpen att jag bara sa jaja och la på. Pratade med Telia igen. De kunde se att den 11:e maj hade Tele2 bytt underleverantör...samma dag som vårt internet la av...Ringde Tele2 igen. Nu när jag banne mig blod på tand. Vi har bare 1 telefon inkopplad och använder inte våra andra uttag. Då spelar det ju ingen roll hurvida skiten är parallellkopplat eller seriekopplat. Berättade även att jag visste att de hade bytt underleverantör och att det var efter det bytet nätet la av. Så hur vågar de försöka skylla ifrån sig? Överbelastad central? När inget nytt har hänt? Frånsett att DE har bytt leverantör av bredband. Killen gav sig och felanmälde det hela. Sa att de skulle höra av sig senast 22:e maj. 23:e maj ringde jag tillbaka, de hade inte hört av sig. Jodå, de hade gjort en felanmälan på själva centralen. Ska höra av sig inom ett dygn. Gick och laddade kontantsurfen som vi har för nödfall. Det är också skit. Bryts hela tiden. Funkar inte att betala räkningar. Hade precis lagt in en hel hög och vips så bröts nätet. SKITNÄT. SKITKONTANTSSURF. SKITTELE2. Allt är skit. Skit. Kan sätta en femma på att Tele2 inte kommer att höra av sig. De orkar väl inte lägga någon energi på oss, iom att vi om en vecka får bredband från Telia i stället. Men jag har banne mig inte tänkt betala för ett bredband som inte funkar!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Tele2

Hej Nina,



Det är tråkigt att läsa att ditt bredband slutat fungera efter som jag förstår en förändring från vår sida i stationen. Kompensation för eventuellt driftavbrott som orsakats från oss läggs in på abonnemanget tidigast efter 5 arbetsdagars avbrott och när felanmälan är löst. Vi hoppas givetvis att problemet löser sig så fort som möjligt.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-05-30 @ 14:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0