Håller nog på att bli tokig

Det är väl typiskt. Satte potatis i går...och bara för det blev det frost i natt och det kommer nog även att frysa på i natt med. Får väl se om potatisen har överlevt...annars får jag väl fixa ny sättpotatis. Annars verkar både purjolöken och broccolin ha överlevt. Det är väl de högre makterna som straffar syndiga människor som vågar sig på att leva ett nyttigt liv och som sätter potatis.

I dag har vi haft en riktig innedag. Kallt fan ute...ruggigt. Barnen busar värre. Tjejen har väl bytt kläder 25 gånger och grabben går runt med sin snutte och vällingflaska. Han vägrar släppa sin snutte. Är beroende av den. Själv är jag hängig och småförkyld. En riktig tråkig dag med andra ord. Håller även på att göra ren ugnen. Har kört med Cillit Bang...lite renare. Mr Muscle Ungsrengöring...lite renare. Nu kör jag grönsåpa och hoppas på att få bort sista skiten. Sa jag att det är en tråkig dag? Måste vara så när jag tar tag i ugnen...har även torkat köksgolvet. Men vad hjalp det när grabben åt en banan direkt efteråt? Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0