Min bebis är blind som en mullvad

Eller kanske inte som en mullvad direkt...de är ju närsynta. Grabben är översynt. Alla småbarn är tydligen mer eller mindre översynta, men grabben var tydligen mycket översynt. Han har +7,5 på ena ögat och +7,85 på andra. Inte konstigt att han går och snublar över alla leksaker. Lilla bubben...Hoppas bara det funkar bra med glasögonen. Tänkte åka in i morn och titta. Hoppas bara tjejen sköter sig bra :-)

Har pratat mera med dagis om det att tjejen blev så ledsen över att hon inte skulle få flytta till den stora avdelningen. För min del så spelar det ju inte så stor roll om hon flyttar redan till hösten eller om hon flyttar över till nyåret. Men tjejen ger sig ju inte. Har försökt förklara att en stor del av kompisarna ska stanna kvar och att de andra får hon ju i så fall träffa igen snart. Och de flesta leker hon ju med privat! Men dagis har ju uppmärksammat problemet och kommer att prata lite med henne. Är det så att hon fortfarande är så ledsen så finns ju möjligheten att hon kan få gå över. Får i så fall ta en prat med chefen för förskolan. Jag ger henne en vecka att fundera lite och blir det inte bättre så tar jag tag i saken.

I dag skiner solen. Äntligen. Får se om skörden har överlevt kylan och regnet. Annars får jag väl sätta ny potatis. Undrar också om morotsfröna har överlevt...Broccolin har mestadels överlevt iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0