Var kan man köpa tid?

Hur ska man få tiden att räcka till? Har hur mycket som helst som måste göras...och jag har ju tendensen att vara tidsoptimist. Gillar inte stress. Bara att tjata. Till exempel i morse...tjejen är ju värdens trögaste när det gäller att göra morgontoaletten, klä på sig, äta frukost och komma sig iväg. I morse var vi uppe innan halv åtta. Gott om tid tänkte jag...hah...Fick tjata järnet på ungen. Vilket gör att både hon och jag blir ledsen. Jag säger åt henne att hon ska gå och kissa. Hon vägrar. "Magen säger inte att den är kissnödig!" får jag till svar. Efter att ha trugat i 5-10 minuter går hon äntligen på toan och hinner knappt sätta sig innan hon kissar. Sen börjar hon leka i badrummet. Tjat igjen. Hon kommer ut och börjar leka vid frukostbordet. För henne tar frukosten lätt 30-40 minuter. Och på den tiden får hon i sig en macka och ett glas oboy. Sen ska man försöka hitta kläder...det är inte så svårt. Iallafall inte nu när det är varmt ute. Vi väljer leggings och en klänning. Sen ska hon klä på sig...vilket kan ta tid. Hon glömmer bort sig och börjar leka i stället. Så för att hinna i tid borde vi kliva upp klockan sju. Eller tidigare. Men varje morgon så är man ju så trött. Det är så skönt att bara ligga i sängen. Och jag tänker alltid "Vi hinner nog.". När ska jag lära mig? Det blir alltid att man får ta bilen bort till dagis för att barnen inte ska komma så alltför sent. Men i morse gick vi ändå. Kom bara 10 minuter för sent.

I morn kommer mina föräldrar, min bror och hans flickvän. Ska bli spännande. Vi har aldrig truffit hans tjej. Inte mina föräldrar heller. Han traff henne i Thailand och nu kommer hon för att stanna 3 månader i Norge. Men först kommer de hit för att hälsa på oss. Ska bli så roligt. Är inte ofta jag har brorsan på besök!! Och sen ska vi utnyttja hans maskinkunnskap. Vi ska placera honom i en grävmaskin och han ska få ta bort stubbar på tomten. Något som säkert tar hela helgen. Problemet är att vi inte har hela helgen på oss. Det ska vara dop på lördag. Har löst det så att jag och tjejen åker på dop, medan mannen får styra upp arbetet hemma i trädgården.

Innan arbetet i trädgården kan dras igång måste jag rädda smultronplanterna. Det växer massa vilda smultron i skogen där de ska jobba och dessa vill jag bevara. Så jag får ta en hink med vatten och plocka upp plantorna. Som tur är så är de tåliga och kommer säkert överleva tills dess jag hittar ett nytt ställe att plantera dom.

Måste oxå hinna städa lite. Ser ut som ett bombad horhus. Leksaker överallt. Skit överallt. När dörren står öppen så springer ju barnen ut och in och drar med sig en massa grejer. Måste även fixa sängen till mina föräldrar. Och kolla så att det inte har flyttat in en myrstack i husvagnen.

Mycket att göra och så lite tid....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0