Vilket liv..

Grabben håller på med sin 8:e tand och har haft några vakennätter nu. I natt sov han rätt länge innan han vaknade (3.30) och jag orkade inte dividera med honom utan gick direkt och fixade en flaska välling till honom. Vid 6 vaknade han igen och vägrade somna om. Fast han var trött och sur. Gnäll, gnäll och åter gnäll fram till 9.30 och då gav jag upp. Slängde ungen i vagnen med lite välling och han somnade direkt. Sov i 2,5 timme. Lugnt och skönt. Tjejen styrde med sitt och jag kunde slappa lite.

Hoppas på att kanske kunna börja planera inför att bygga grill i helgen. Eller kanske nästa helg. Vi måste iallafall komma oss i väg till returpunkten i helgen. Fullt av skräp i tvättstugan. Skulle oxå försöka lägga ut lite grejer på tradera. Men orken infinner sig aldrig.

I morn ska tjejen och mannen till vårdcentralen och kolla sina knän. Hoppas bara mannen kan stå på sig och få läkaren att göra något åt de onda knäna.

På onsdag ska grabben till Ögon och få lugnande medicin, så att de kan kolla hans ögon. Så får vi väl bara hoppas på det bästa.

Tjejen ska förresten kanske börja på en 4-5 årsavdelning till hösten. Personalen har inte pratat med mig om den än, men det ringde en upprörd mamma hem till mig på valborgsmässafton...19.30 på kvällen...undrar så här på efterhand om hon var lite berusad kanske. I alla fall så berättade hon att personalen hade sagt till henne, när hon hämtade sin son på fredag em, att han skulle börja på avdelningen för stora barn. Killen ifråga är lika gammal som tjejen och de är jättegoda kompisar. Personalen hade tydligen sagt att tjejen var en av dem som också skulle börja på avdelningen för stora barn. Tjejen verkade okså veta om det, för när jag pratade med mannen om telefonsamtalet så sa hon att hon skulle börja där till hösten. Jag hade ju mina aningar, fast inte att de skulle börja redan till hösten. Trodde nog kanske mer på nyåret. Men den här mamman hade blivit jätteförbannad. Hon ville INTE att hennes son skulle gå över. Han skulle minsann få leka vidare på avdelningen de går nu och inte behöva bli stora än. Hon trodde väl att jag var av samma åsikt, men jag vet ju hur tjejen längtar efter att gå över... Höll dock med om att man som förälder gärna vill ha mer info. Hur ska verksamheten läggas upp och liknande. Får väl se om frågan dyker upp i loppet av veckan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0