Pluggar järnet

Om en vecka är det dags för salstenta. Känns lite pirrigt, är ju några år sedan man gjorde tentamen i en sal. Måste komma ihåg kaffe, läsk, mackor och godis. Det gäller ju att hålla energin på topp! Själva ämnet är jag inte särskilt orolig för, det tror jag sitter, men pluggar ändå. Ämnet är utvecklings- och utbildningspsykologi, det blir kognitiv utveckling, behavorism, kognitivt perspektiv på lärandet, sociokulturellt perspektiv på lärandet, konstruktivism, motivation, mångfald och lite till. Trevligt. Tror att jag har de flesta uttrycken inne och kan plassera dem där de ska vara, kan verkligen slänga mig med fina ord. Måste bara finlira lite på några stadier.

Barnen växer och mår bra. De har verkligen en egen vilja måste jag säga. De bråkar varje dag. Äkta syskonkärlek i ett nötskal. Men jag blir lite chockad över hur de växer! Tjejen har storlek 110 nu, men hon kan nog snart börja använda 116...Grabben har börjat intressera sig för att rita och måla. På dagis är de förvånade över att han faktiskt inte försöker äta färgorna. Duktig kille jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0