En fullbokad månad

Den här månaden känns verkligen, verkligen fullbokad. I min almanacka finns det anteckningar för varje dag, förutom på söndagar. Det betyder dock inte att söndagarna är lediga...då ska man ju hinna med att göra allt som man inte hinner med i loppet av veckan! Shit...jag längtar till oktober...där är helgarna (än så länge) obokade. Fast då är det ett stort, mörkt moln...i slutet av oktober har jag min första salstenta!! Läskigt värre. Fast intressant...Tenta om psykisk och motorisk utveckling, samt en lång radda teorier och om hur man ska bemöta etniska minoriteter i skolan.

I tillägg till att den här månaden är fullbokad, så har jag nu åkt på höstens första förkylning. Den var väntat, barnen har ju snorat och hostat ett tag. Det är bara att bita ihop, det är många år sen man kunde tillåta sig att bädda ner sig i sängen och tycka synd om sig själv. Så på det sättet är det bra att man har vanan inne. Men det blir ju lätt så att man tänker "men vaddå stanna hemma och vara förkyld" när ens yngre klasskamrater skickar ett sms och skriver att de är förkylda och inte kommer. Hade inte jag haft barn och hus så hade jag säkert också krypit ner under något gammalt. Men som det känns nu, så är det skönare att åka till jobbet eller skolan och sitta och snora. Är man hemma så ska man "bara" dammsuga, torka golv, tvätta kläder, städa mm.

I lördags skulle vi på dop...Lämnade grabben till hans farmor och farfar, åkte hem och gjorde oss i ordning. Åkte tidigt iväg, då vi hade lovat tjejen att äta lunch på MacDonalds. Det tog LITE längre tid än beräknad. En kvart innan dopet började var vi ute på E4'an igen. Trodde det skulle ta ca 10 minuter att komma till kyrkan...om vi bare hade vetat var kyrkan var. Vi yrade bort oss totalt, så vi missade kyrkan. Men, tack vare våre mobilberoende kompisar, fick vi veta var vi skulle. Haha...på festen sen så satt nästan alla våra kompisar med sina smartphones och la ut kommentarer och bilder på facan. Men det var riktigt kul.

I Söndags fick vi sovmorgon. Barnen var väl helt slut, den ena efter att ha busat på dopet och den andra efter att ha busat med sina farföräldrar. Jag vaknade väl runt halv nio, och då sov kidsen fortfarande! Skönt, med tanke på att jag var genomförkyld. Men jag hann ändå med att rensa rabatten på framsidan, samt häcken på framsidan. Planterade några växter vi hade fått av mannens jobbarkompis och satte några lökar. Då slipper jag tänka mer på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0